Varför har jag ingen rätt??
2014-04-01 @ 17:36:32 politik

Det vidrigaste som finns måst vara folk som sätter sig på andra utan att blinka. Jag kan inte sen vinsten i någon annans nederlag. På samma sätt kan jag inte försvara en enda kränkning, det finns aldrig en anledning…

Och då kan jag inte heller förstå att det inte finns tillräckligt med lagar för att kunna bötfälla någon som kränker mig. Tex taffsar. Att det inte går att göra något åt det gör att det blir okej, vad hindrar någon från att ta sig friheter om det inte finns konsekvenser? Förutom sunt förnuft. Tyvärr är det inte jätte många i dagens samhälle som lever med den gåvan. Vad ska vi göra? Min kropp är min egen och jag borde få försvara den om så är fallet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback