5 Tränings tips!
2014-02-21 @ 23:38:00 Allmänt

Hej mina tappra läsare! tack för att ni står ut med en dålig uppdatering just nu. hoppas på att bli bättre nästa vecka när jag har lov. I onsdags så gick vi ut på Fridays på kvällen och käkade och drack (enligt mig) stadens godaste drinkar. så igår var jag lite trött, men gymmet blev det ändå. Idag med, och idag var Marcus med så då blir det alltid roligare. tänkte langa lite av mina bästa träning tips!
 
Jag tror på ett steg i taget, Jag tror inte att man behöver börja träna som en galning och ändra hela sin kost och sluta äta allt som är lite onyttigt. Ta ett steg i taget, trappa upp antalet träningsdagar, unna dig det goda.
 
1. När du börjar träna så kommer kroppen att vilja ha mer energi, då kommer du aoutomatiskt att vilja äta mer mat som ger dig det och mindre skräpmat, mitt tips är att inte ändra hela din livsstil under en natt. 
 
2. Sätt upp ett tydligt mål, har man ett mål med sin träning så blir man bara mer och mer taggad ju närmare målet man kommer. Jag tycker inte att man ska ha målet att gå ner i vikt, jag blir bara skraj när folk bantar och tränar som galningar, man ska träna för att leva sunt och länge. sätt istället ett mål som att tex få magmuscler, ditt överflödiga fett kommer att försvinna men ha inte det som fokus.
 
3. Jag har tänkt och tittat mycket på olika protein pulver, jag har läst och funderat en del. Det ger ju en bra återhämtning om man dricker det efter träning, men hur nyttigt är det egentligen?? dom flästa innehåller massvis med konstiga ämnen. Så mitt tips för nybörjare är mjölk, ta ett ordentligt glas mjölk efter träningen, mjölj är naturligt och proteinrikt, funkar nästan lika bra som proteindryckerna. Och det som är bra med mjölk är att vi är säkra på att vi inte kommer att se ut som hulken om 50 år.
 
4. Använd bra skor, du kan ju träna i vilka gamla avdammade kläder som helst men skor är viktigt, kanske inte värsta västa proffs skorna till att börja med men om du har möjlighet så tycker jag att det absolut är värt att lägga ett helt studiebidrag på. Man måste vara snäll mot kroppen, vi ska ha den hela livet och knäna är rätt ömtåliga och kan särskilt ta stryck vid löpning. Det är därsför jag bara kan cyckla nu, dom kommer att bli bra men det tar tid och rehab är AS tråkigt...
 
5. Allting är bra, i viss mängd.
 
 
Bilderna är från i höstas när jag började träna igen efter sommaren typ. 
 
 
Fokus! Jag tränar för att bli stark, kunna reda mig själv, vara frisk när jag blir äldre och ha så många förutsättningar jag kan få. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback