Ett till sånt där inlägg om politik...
2014-02-24 @ 01:28:50 Allmänt

Tänk det finns så mycket inom politiken jag aldrig kan förstå mig på, Idag är vi väl alla ganska överens om att vi bör värna om miljön, dom flesta partier vill väl höja bensin skatten lite och i stan har vi tull avgifter för att uppmana folk att åka kollektivt. Jag åker buss och tunnelbana varje dag, Jag tycker att det är ett jätte smidigt sätt att ta sig fram, om jag skulle åka bil istället så skulle det ta mycket längre tid med tanke på alla köer i rusningen. 
Så vi är överens om att vi bör åka mindre bil. Hur kan det då komma sig att bensinen gått upp med 90% i pris sedan 1995 och kollektiv biljetterna har gått upp med 95%
Det är sånt här jag inte fattar, Det borde ju löna sig mer att värna om vår planet än att förpesta luften vi andas?
En buss där det sitter en person på varje säte motsvarar en kilometers bilkö. Om alla som bor på ekerö skulle åka buss till jobbet så skulle det inte ens vara några köer i morgon trafiken. Tänk er att kunna sova 30 minuter extra varje morgon, va mycket mer energi vi skulle få, så kanske vi slipper sura chefer... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback