F- är inget giltigt betyg.
2014-02-04 @ 14:30:00 politik

Skolan skolan skolan.. Jag har som några redan vet lite problem med en av mina lärare. Hon har väl gjort det ganska klart för mig att hon inte tycker om mig. Jag har ju dyslexi och för att hjälpa mig så har jag tidigare fått utskrivna poverpoints eller lärarens anteckningar för att slippa anteckna och hänga med på lektionerna. Den här läraren har vägrat att dela sina poverpoints och säger sig inte föra några anteckningar. Det finns inte heller någon lag på att lärare måste lämna ut det på förfrågan av elev. För att kunna få uppbackning av lag så har jag och rektorn då skrivit en åtgärdsplan, i den står att jag ska få tillgång till anteckningar eller poverpoints. En lärare måste följa en elevs åtgärdsplan enligt lag. Min lärare vägrar fortfarande att hjälpa mig. Hon börjar tjafsa med mig när jag säger att jag har rätt att få hjälpen och säger att det blir aldeles för mycket arbete för henne, (hon skulle behva trycka på skriv ut knappen) Efter vårat tjafs så mailar hon rektorn och skriver att hon inte vill se mig på sina lektioner och att jag bör byta klass. Jag är altså inte välkomen.
 
Tidigare incidenter har varit att jag fått tillbaka halv rättade prov, betyget F- som inte ens finns men det är en tydlig markering. När andra får D så får jag ett E även fast vi gjort samma uppgift på samma sätt. 
 
Jag förstår inte hur en lärare kan hålla på såhär? vem vill egentligen trycka ner sina elever eller sparka på dom som redan ligger? För mig är det här helt oförståligt och jag börjar nästan skratta när jag tänker på det. hur sjukt det är och att skolan inte kan göra något åt det. Jag är inskriven i skolan och i hennes kurs, jag har rätt till den undervisningen. Har hon så svårt att hjälpa andra kanske hon ska fundera på att byta yrke.
 
Nej jag beter mig inte olämpligt på lektionerna.

Kommentarer
Postat av: Freja

fyfan! förstår inte hur de inte kan sparka henne!? :o

2014-02-04 @ 14:54:37
Postat av: Marcus

De måste ju sparka henne, det här funkar inte. Hon bryter ju mot lagen?

2014-02-04 @ 14:56:20
URL: http://westerem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback