Feminism
2014-02-15 @ 13:37:00 politik

Jag är så trött på allt tjaffs om Feninism.. Kan extrema tjejer som tycker illa om killar sluta att kalla sig feminister!? Ni drar ju ordet i smutsen. Feninist är någon som tycker att män och kvinnor är lika mycket värda och därför borde få samma lön för lika utfört arbete. Det betyder inte att man tycker att kvinnor borde få mer i lön eller att kvinnor ska sluta raka benen. Ni som är så extrema och mansfientliga kan väl hitta på ett eget ord för det? Nu förstör ni bara för oss andra. Och vi kommer behöva ta upp kampen tusen gånger om för att folk ska fatta vad ordet egentligen betyder. Ni är inte feminister ni är extremister som inte gillar män...
Jag är feminist, jag tycker alltså att kvinnor och män är lika värda.
Jag är humanist. 
Några frågor på det??
 
Och vad jag än har på mig så har jag ändå samma åsikter. Och hur mycket jag än rakar benen. Det tar inte bort det faktum att jag står upp för kvinnors lika rätt i samhället!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback