sänkt studiebidrag....
2014-02-22 @ 19:42:00 Allmänt

Regeringen vill att vi ska höja våra studie resultat, för att vi ska kunna göra det så måste vi lägga ner mer tid på våra studier, jag tror att vi i Sverige har blivit för lata och bekväma med skolans lall.... Men samtidigt som dom säger att vi måste höja våra resultat så tänker dom sänka våra studiebidrag... Idag får en elev som går i gymnasiet 1050kr, en elev som går i grundskolan får lika mycket. 1050kr är inte mycket pengar, vill man hitta på lite roliga saker på sin fritid, så räcker inte pengarna långt. Jag tror att jag nästan lägger 1000kr på att köpa mellanmål på väg hem från skolan för att jag är trött och hungrig efter en lång dag. Vi vill också att ungdommar ska röra på sig mer, att egna sig åt aktiviteter kostar också pengar. Inte heller finns det jobb i överflöd till unga, många butiker/företag anställer inte ens ungdommar under 18år. Jag har haft tur, jag har två jobb samtidigt som jag går i skolan, men alla har inte sån tur även fast dom sökt jobb på 40 olika ställen. Så jag förstår inte hur dom tänker när dom tar pengar från dom som tjänar absolut minst, hur ska vi kunna fokusera på skolan om vi måste jobba så fort vi är lediga? Jag skulle vilja se Anders Borg leva på 1050kr i en månad.
Dess utom så är spelar det här ingen roll för dom som röstar på det högra blocket, dom kan ändå få extra pengar av sina päron. jag kanske drar alla över en kamm nu men sån är statestiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn/Name:
Kom ihåg mig?

E-postadress/E-mail: (publiceras ej)


Hemsida/URL:


Kommentar/Comment:

Trackback